آينه وبلاگ رفراندوم روزنوشت هاي سعيد ديگر  در باب فرهنگ،جامعه ،سياست و اون ترنت


Monday, February 28, 2005


رفسنجاني در همدان

آب زنيد راه را، هش كه نگار ميرسد
*هش = هين سابق



نميدانم به مصداق آنكه گفته‌اند مجرم همواره به محل ارتكاب جرم بازميگردد و يا بنا به آنچه از پررويي و بي‌شرمي نوع آخوند بر سر زبانهاست، پنجشنبه گذشته جناب شيخ كوسه به ديار ما آمد.

در اين مورد چند آيتمي در نظرم بود كه ميخوانيد:

1- شيخ را در اين سفر يك روزه، زن و همسر همراه بودي چنانكه شنيدستي آقا مهدي‌شان، دم و سبيل بعض از ارباب جرائد استان را آمده و چرب نمودستي. در اين زمينه عملكرد روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها بيشتر از شنيده‌ها و شايعات غماز گشته بود.


2- حضرت كوسه ، خواسته و ناخواسته، با اشاره به اينكه زماني قرار بوده همدان مركز فولاد كشور باشد، خاطره‌ي گوجه‌‌گنديده‌هايي كه در سفر اول ايام رياست‌جمهوري به همدان، ماشين حامل‌شان را پالوده بود را تداعي شد. جمعي را عده به سر آمد و شوري و آهي از نهاد انجمن برخاست. گوييا حضرتش اين نكته بگفتا جهت احتياط و سدتكرار...

3- شيخ را هم در آن انجمن كه يادواره‌ي شهدا باشد وقت خوش گشت وگريزي بر گذشته زد، كه ما را باز هم بر اين باورمان كه دامان الوند زبان به صراحت مي‌گشايد مصر كرد. حضرتش اينچنين گفت:

در سال 37 به عنوان سخنران به همدان آمدم و در مدرسه زنگنه سخنراني كردم و البته قدري هم بي‌احتياطي. آن موقع رژيم شاهنشاهي عراق سقوط كرده بود و جمهوري جديد بدتر از شاهنشاهي در عراق سركار آمده بود. آن زمان به علت جواني و سادگي به دربار گفتم از خانواده سلطنتي عبرت بگيريد تا اين جور بدبخت نشويد. مرا به اين خاطر بازداشت كردند و البته در ساواك به علتي كه بعدا نوشته بودند، جوان است و حركت عميقي ندارد، مرا آزاد كردند.



4- و اما شيخ رفسنجاني را ياد دوران سرداري آمد و سراغ از سدي كرد كه دشمنان نظام به سوراخ شدن آن خنديده‌ بودند و خرده‌ها گرفته بودند.سد آبشينه كه پس از افتتاح پرسر و صدا در سال 75، آب گذري در آن ديده شد و عنقريب گشت كه سد فرو ريزد و پرده از ملياردها دزدي برافتد كه هم تا الان هشت سال است كه مهندسان به خرجي مضاعف مشغول وصله پينه كردن آنند و بخوانيد شرح احوال از زبان راهيافته همدان:

نماينده‌ مردم‌ همدان‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ گفت‌: پرونده‌ مالي‌ مربوط به‌" سد خاكي‌ آبشينه‌ " همدان‌ در امور آب‌ منطقه‌ غرب‌ كشور مفقود شده‌ است‌.
"حميدرضا حاجي‌بابايي‌" روز چهارشنبه‌ در گفت‌ وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس‌ اعلام‌ ديوان‌ محاسبات‌ كرمانشاه‌، احداث‌ سد آبشينه‌ همدان‌ در سال‌ 1368 با اعتباري‌ بيش‌ از 610 ميليون‌ ريال‌ شروع‌ شد ولي‌ مدارك‌ و پرونده‌هاي‌ مالي‌ آن‌ از سال‌ 1370 مفقود شده‌ است‌.
وي‌ اضافه‌ كرد: با گذشت‌ 15 سال‌ از احداث‌ سد آبشينه‌ اين‌ سد در حال‌ تخريب‌ است‌ و فقط پنج‌ درصد آن‌ صحيح‌ ساخته‌ شده‌ است‌.
وي‌ اضافه‌ كرد: كارهاي‌ ساختماني‌ اين‌ سد سال‌ 1375 به‌ پايان‌ رسيد اما به علت‌ نقص‌ فني‌ و بي‌توجهي‌ به‌ اين‌ موضوع‌ هيچ‌ گونه‌ آبگيري‌ در اين‌ سد انجام‌ نشده‌ است‌.
حاج‌ بابايي‌ اظهارداشت‌: اين‌ سد با اصول‌ كارشناسي‌ ساخته‌ نشده‌ و سازندگان‌ آن‌ متوجه‌ نشده‌اند كه‌ در زير اين‌ سد قنات‌ وجود دارد.



0 comments


................................................................................................................

0 Comments:

Post a Comment

Home
 نقل مطلب از اين وبلاگ تنها با درج منبع بلامانع است

blog*spot
get rid of this ad | advertise here

**************