آينه وبلاگ رفراندوم روزنوشت هاي سعيد ديگر  در باب فرهنگ،جامعه ،سياست و اون ترنت


Sunday, January 30, 2005


من چون همدان را دوست دارم، گويم ندارم؟ ..."
<< عين القضات>>




عين القضات همدانى(١٠٩٨-١١٣١م) شهيد، با سرگذشت اندوهبار خويش در تاريخ چهره اى كاملاً برجسته است. او نيز به سبب " آزاد انديشى" همانند سلف بزرگش منصور حلاج (٨٥٧-٩٢٢م) قا ئ ل " اناالحق" كه خود هيچ گاه ستايش آشكار خويش را نسبت به وى كتمان نكرد، ستيزش و دشمنى بى رحمانهء دينمردان و فقهاى مرتجع و قشرى را برانگيخت، و سرانجام در سن سى و سه سالگى يا به روايتى سى و پنج سالگى به عنوان مرتد و با حكم ظالمانهء وزير سلجوقيان عراق عجم در زادگاه خود همدان اعدام شد. عوام هم او را افسانه اى كردند و گفتند پس از بردار كردن عين القضات بابا طاهر بر ج سد او گذر كرده است و گفته است: " مردان خدا چنين نخسبند!" عين القضات هم برخاسته و سرخويش را زير بغل گرفته و به گورستان رفته و در مكانى كه تا چند سال پيش به " چالهء عين القضات" معروف بود فرو رفته است! ( مى دانيم كه بابا طاهر تا سال شهادت عين القضات زنده نبوده است تا چنين معجزه اى اتفاق بيفتد و حاجت به توضيح نيست.)
...

منبع:

ويژه نامه ادبي ماني




................................................................................................................

Saturday, January 29, 2005

خدمات مشعشع روحانيان به اكباتان



مدتي نبودم. يعني بودم و حالش نبود. حالا هم كه برگشته‌ام يه جورايي ميخواهم بومي بنويسم. .
مطلب اينه كه تصميم دارم در آستانه‌ي سالگشت گجسته‌ي شاهكار بزرگترين فيزيكدان قرن - آلبرت خميني متخصص انفجار نور- يك سري مطالب(اراجيف) با عنوان خدمات متقابل همدان و انقلاب يا انقلاب و همدان (خيلي فرق ميكنه؟) بنويسم

از نيروگاه برق-آبي هزار مگاواتي شهيد مفتح همدان كه باعث شده چند صد روستا به زمين لم يزرع تبديل بشوند و ساكنينش بشوند مهاجرين و حاشيه نشيناني مشكل‌دار ومشكل‌زاي شهر، از مافياي پنجاه ساله‌ي اين شهر و از پان تركيست‌ها و صابوني كه دارند به دلشان ميمالند و از تاثير وقايع اول انقلاب همچون كودتاي نوژه بر احوالات امروز يكي از قديمي‌ترين شهرهاي دنيا كه همين همدان ما باشد و هزار مربوط و نامربوط ديگر

هرچند همانطور كه گفتم نوشته‌هايم جغرافياي يك شهر را در بر ميگيرد اما معتقدم همين خود نمونه‌هايي از شاهكارهاي ربع قرن حكومت معممين را حكايت خواهد داشت و با تغييراتي قابل تعميم خواهد بود به كل اين خاك سوخته ايران زمين

مخلص كلام مروري به تاريخ پنجاه سال گذشته اين كهن شهر ميخواهم داشته باشم و اميدوارم حوصله‌‌ام ياري كند
پس تا بزودي





................................................................................................................

Friday, January 28, 2005



Radio Sedaye Refrandom Live Web Cast

"راديو صدای رفراندوم" آغاز به کار کرد

راديو صدای رفراندم، از جمعه 9 بهمن ماه ، به منظور انعکاس نظرهای موافق و روشن کننده درباره پيگيری مساله رفراندم، توسط کميته های اجرايی رفراندم، فعاليت خود را آغاز می کند




................................................................................................................

Thursday, January 27, 2005

لنگ و پاچه‌ي همدان ما را وسط هسته و مسته نكشانيد!!


THE letters from Ian F M Saint-Yves and David Mellor (January 26) prompt me to give some information that might assist the general understanding of the present position in Iran. My work in Iran, from before the revolution in 1979 and over the last two years, gives me some little authority.
In the late 1970s I was conducting seismic surveys relating to the stability of two sites, near the cities of Isfahan and Hamadan, for nuclear power plants. US companies such as Westinghouse were actively engaged and the whole effort was being strongly promoted by the US government. The Germans were also heavily involved. Then, as now, Iran was a major producer and exporter of oil. If, as is now claimed by Bush et al, Iran does not need nuclear plants, why did the US put such pressure on Iran for them in the 1970s? Answer – there was a puppet ruler, the Shah, who was thoroughly disliked by the Iranians with whom I worked.

ادامه را بخوانيد




................................................................................................................

Wednesday, January 26, 2005

بلاگرهاي ايراني در همدان



نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران بهار آينده برگزار مي‌شود

ايتنا - به گفته دبير اين جشنواره، ايجاد ارتباط و رقابت دانشجويان وبلاگ‌نويس، از اهداف اين جشنواره است كه تشويق كننده استفاده هر چه بيشتر از وبلاگ، و زمينه‌ساز شكل‌گيري گروه‌هاي دانشجويي وبلاگ‌نويس در همه دانشگاه‌هاي كشور خواهد بود.

كليات طرح نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران در نخستين جلسه شوراي سياستگذاري اين جشنواره به تصويب رسيد و آقايان يحيي صفي آريان و نويد لطيفي به عنوان دبيران جشنواره نخست معرفي شدند.شايان ذكر است اين جشنواره از سوي اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مورد تاييد قرار گرفته، و با حمايت دانشگاه بوعلي سيناي همدان در روزهاي 30 و 31 فروردين و 1 و 2 ارديبهشت 84 در اين دانشگاه برگزار خواهد شد.نويد لطيفي در باره موضوعات اين جشنواره به ايتنا گفت: اين جشنواره شامل رقابت در چهار حوزه موضوعي و فني است، و همچنين نخستين نمايشگاه وبلاگ را كه گردهمايي برترين وبلاگ‌نويسان دانشجوي ايران است در خود جاي داده است. بدين ترتيب ايجاد ارتباط و رقابت دانشجويان وبلاگ‌نويس، از اهداف اين جشنواره است، كه تشويق كننده استفاده هر چه بيشتر از وبلاگ، و زمينه‌ساز شكل‌گيري گروه‌هاي دانشجويي وبلاگ‌نويس در همه دانشگاه‌هاي كشور خواهد بود.به گفته دبير اين جشنواره، در مدت زمان برگزاري جشنواره، به مهم‌ترين مباحث جامعه اطلاعاتي ايراني حول موضوع رسانه‌هاي مجازي و كاربران اينترنت، و وجوه وبلاگ‌نويسي در ايران در قالب ميزگردها، ارائه مقالات، سخنراني‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي پرداخته خواهد شد.لطيفي افزود: پيش‌بيني شده است در طي اين جشنواره هيئت موسس نخستين كانون دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران اعلام موجوديت كند.همچنين جزئيات طرح و رويكردهاي نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران به زودي در قالب كنفرانسي مطبوعاتي اعلام خواهد شد





................................................................................................................

Thursday, January 20, 2005

مومن همه را به كيش خود پندارد

پيام مهم و تاريخي
علي خامنه‌اي رهبر معظم ان قلاب
:
جوانان عراقي مراقب تقلب در انتخاباتشان باشند




................................................................................................................

Thursday, January 13, 2005

از 16 آذر تا 23 دي


پس از آنكه سيد محمد خاتمي سرخورده از آنچه 16 آذر بر او رفته، با گفته‌هاي دهشتناك شكنجه‌شدگان در سيستم قضايي روبرو شد با پيشنهاد استعفا به پيش سيدعلي خامنه‌اي رفته و نتيجه آن ميشود كه در يك اتفاق مهم تاريخي، شاهرودي به عنوان بالاترين مقام قضايي با دستگيرشدگان پرونده‌ي خانه‌ي عنكبوت شريعتمداري به يك جمع مينشيند و ميشنود آنچه به حتم خود ميداند. اما مهم اين است كه اين اقدام باعث خواهد شد تا ديگر به جاي قاضي مرتضوي
مستقيما شخص شاهرودي مسئول تمام اقدامات آتي سازمان عريض وطويل و بي قاعده‌ي قضايي در افكار عمومي جلوه كند و بي‌شك اين سياست مارمولك‌وار در پردازش افرادي همچون سعيد امامي وقاضي مرتضوي براي رفع مسئوليت در مواقع اضطرار بي اثر وابتر خواهد شد.

در يك كلام سيستم قضايي دست وپايش را جمعتر ميكند و هزينه‌ي برخوردها با اين شجاعت‌ها كه
شهرام رفيع زاده، اميد معماريان، فرشته قاضي، حنيف مزروعي، روزبه ميرابراهيمي و محبوبه عباسقلي زاده و سايرين نشان دادند چنان گران ومتورم خواهد شد كه بعيد به نظر ميرسد در آينده دستگاه قهار قهريه‌ي جمهوري اسلامي به اين راحتي بتواند با صاحب قلمي چنين تاكند.


مخلص كلام تا بدينجا خود راه عظيمي است پيموده‌، كه از ديد من نتيجه‌ي عملكرد دانشجويان در 16 آذري است كه گذشت . همان دانشجوياني كه اصلاح‌طلبان حكومتي رفتارشان را ناشي از تخليه دانشگاه از افراد و جريان‌هاي استخواندار دانستند و ندانستند كه حاليا فرزندان ايران، فرزند زمانه خويشند و در هر زمان به آن زبان سخن گويند كه بايد.




................................................................................................................

Monday, January 10, 2005


نامه سرگشاده جمعی از وبلاگ نویسان به قاضی مرتضوی
آقای مرتضوی دادستان تهران



اقرارهای اخير آقايان روزبه مير ابراهيمی و اميد معماريان در جلسه هيات نظارت بر قانون اساسی که تنها بخشی از آن و آن هم به شکل سربسته از طريق مشاور محترم رئيس جمهور جناب آقای ابطحی منتشر شد نشاندهنده تخلف آشکار شما و ارگان زيرمجموعه شما در برخورد با متهمين بود.
از آنجايی که اينگونه برخورد ها در زير فشار گذاشتن متهمين و شکنجه آنها به قصد گرفتن اعترافات دروغين در مجموعه دادستانی سابقه ديرين دارد و اين کار مخالف اصول مصرح در قانون اساسی و اعلاميه جهانی حقوق بشر هست لذا ازديدگاه ما شما در دادگاه افکار عمومی متهم به جنايت عليه بشريت هستيد.


آقای مرتضوی! شما بارها تبحر خود را در تهديد افراد به بازداشت و شکنجه واعدام به قصد اعتراف گيری از آنها يا وادار نمودنشان به سکوت اثبات کرده ايد. با کمال تاسف شواهد حاکی از احتمال تکرار اين رويه در مورد روزبه مير ابراهيمی، اميد معماريان،فرشته قاضی است.


آقای مرتضوی! ما نويسندگان اين نامه هر چند که در بسياری از اصول دارای عقايد و آرای متفاوتی هستيم ولی در جايی که بحث دفاع از شرافت و حرمت انسان هاست همه هم رای و هم صدا بپا می خيزيم و سکوت نخواهيم کرد.


آقای مرتضوی! می دانيم که از قدرت و گستردگی نفوذ اينترنت در بين جوانان به خوبی آگاهيد که اگر جز اين بود اکنون شاهد فيلترينگ گسترده و بی سابقه آن نبوديم. پس به شما هشدار می دهيم که در صورت هر گونه تعرض به روزبه مير ابراهيمی، اميد معماريان، فرشته قاضی، سيد محمدعلی ابطحی و يا خانواده های شان، در يک اقدام هماهنگ وگسترده اعمال کاملا غيرقانونى و مستبدانه شما را با روش های مختلف به گوش جهانيان خواهيم رساند.

0 comments


................................................................................................................

Home
 نقل مطلب از اين وبلاگ تنها با درج منبع بلامانع است

blog*spot
get rid of this ad | advertise here

**************